Az első ébredés
Én lepődtem meg a
legjobban, amikor sikerült felébrednem fél kilenc körül, noha nem állítottam be
ébresztőt. Valószínűleg arra ébredhettem, hogy a szobatársaim éppen kászálódnak
ki az ágyból és mindenfelé matatnak. Én kivárásra játszottam, illedelmesen
megvártam, amíg mindenki elvégzi a maga dolgát a zuhany alatt, és csak utána
másztam le az emeletes ágyról. Ez kétélű fegyvernek bizonyult, mivel egyrészt
kaptam 15 perc szuperértékes fekvési időt, másrészt viszont a lemászás közben
majdnem sikerült arccal előre érkeznem, és feltörölnöm a padlót. A felkelés persze
egy dolog, de ettől még nem gyorsultam fel. Gondoltam, hogy gyorsan beugrok a
medencébe, hátha a hideg víz kicsit átjárja a belső részeimet is, de ez a terv
végül törlődött.
A parti elején még mindenki a maga kis sarkában |
Agyalás a varázskönyv fölött |
A délelőtti
műszakra egy négyfős Mage Wars lett a befutó, 2v2 felállásban. Ez volt a
legnagyobb, legnehezebb doboz, amit hoztam, így külön öröm volt, hogy nem hiába
akadt ki a gerincem a bepakoláskor. Jó szokás szerint szabálymagyarázattal
kezdtünk, és ennek a játéknak azért vannak rejtett buktatói, ha a szabályokra
kerül a sor. Négy előre összerakott paklit hoztam magammal a tábora, ezeket
kisorsoltuk egymás között. Nekem a priestess jutott, társam a warlord lett.
Ellenfeleink a forcemaster és warlock. Az első körök lassan indultak, mintha
csak megállapodtunk volna, hogy senki sem fog gyors, lerohanós taktikát
alkalmazni. A játék közepére mind a négy mágus a pálya egyik középső mezőjében
tobzódott, jó néhány lénnyel, és egymást csépelte folyamatosan. A forcemaster
esetében ez annyiban kimerült általában, hogy az ütéseink rendre lepattantak a
védelméről. Rövid idő után már a lényeinket a környező mezőkön tároltuk,
annyira betelt az az egy mező. Nem irigylem azt se, akinek az arénát kell a
harcok utáni feltakarítani, ezzel az egy mezővel valószínűleg meggyűlhetett a
baja.
Középen kialakult a vérfürdő |
Végül ketten próbáltuk
egyszerre lemészárolni az ellenséges csapat warlockját, akinek a puhításáról a
warlord gondoskodott egy hatalmas, arcba irányított sziklával. Nagy nehezen sikerült
megölnünk, viszont csak néhány akcióval élhette őt túl a csapattársam, aki holtan
esett össze a forcemaster pengéi előtt. Így 1v1-é alakult a parti, az én papnőm
a forcemaster ellen. Annyi előnyöm volt mindössze, hogy jóval több életerőm volt
nála, és több lényem is ugyanebben a zónában tartózkodott. A forcemaster
viszont alaposan felszerelkezett táncoló pengékkel és páncélzattal.
Szerencsémre sikerült néhány ütéssel átmennem a védelmét, így a versenyfutást
én nyertem meg, ha még egy vagy két kör van, valószínűleg a fegyvereivel
miszlikbe aprított volna.
Meglepetések
délutánja
Az ebéd utáni fürdőzés
ezúttal nem maradt el, viszont tartoztam még egy Android: Netrunner partival,
úgyhogy belevágtunk a dologba. Sajnos az elmúlt hetekben, hónapokban (is) lusta
voltam új paklit összerakni. Ellenfelem viszont az ebéd utáni gyors fürdésemet kihasználva
újított az anarch runner pakliján. Én elővettem a jó öreg megbízható
Haas-Bioroid corp paklimat és egymásnak estünk. Négy partit játszottunk, menet
közben cseréltünk is, mivel a runner pakli nem tűnt elég ütőképesnek,
felajánlottam, hogy adja oda azt, és megpróbálkozom a dologgal, de én sem
tudtam sikereket felmutatni, pedig jól volt összerakva, és azóta is rejtélyes a
rossz szereplése.
A végállapot, bal felső sarokban az izolált szürke településem |
A délután második
felében egy Terra Mysticát vettünk elő, nem is akármilyen felállásban. Sikerült
egy öt fős partit összeszervezni, ami nagy szó, mert általában az étkezések után
úgy szaladgálnak a be nem szervezett játékosok, mint pók a falon, viszont más
időpontokban medvecsapdákat kell kirakni, hogy beleakadjon valaki, akivel
játszani lehet. Szerencsére sikerült olyan fajt kapnom, amellyel még nem
játszottam, a mérnökök személyében. Arról vitázhatunk, hogy a mérnök vajon
faj-e, de ez most mindegy. Az elmaradhatatlan szabálymagyarázat is megvolt,
úgyhogy gyorsan belevágtunk a dologba. A játék során mindenki csak egy városig
jutott, ez valószínűleg a játékos szám miatt lehetett, bár az én második kolóniámat
teljesen körbeépítették, így esélyem se volt kitörni. A mérnökök hídépítő
képességei miatt a hajózást sem fejlesztettem, így egy házam árválkodott
egyedül, ellenfelekkel körülvéve, és a lakók szomorúan figyelték a folyópartról
a többi város épülését. A kultuszokon a kultista faj haladt a leggyorsabban (ez
aztán a meglepetés), végül jelentős győzelmi pont mennyiséget tudott innen
szerezni, három különböző kultuszt meg is nyert, de ez is csak a harmadik
helyre volt elég, én megszereztem a második helyet, 15 ponttal lemaradva az egyedüliként 100
pont fölé jutó első helyezettől.
A vesszőfutás: 2.
rész
Tovább
folytatódott a Galaxis Roncsderbi tervezése. Délután sikerült megbeszélnem,
hogy akkor vacsora után isi-bizi megy a parti. A vacsora végeztével két ember
két különböző játékba csatlakozott, így megint ott álltam Roncsderbi nélkül.
Semmi baj, még mindig csak kedd van, simán meglesz. "If tomorrow is not the DUE day, then today is not the DO day", ezzel nyugtattam magam, bár elég gyenge vigasz. Mindent a maga idejébe, ha valamit el lehet halasztani, akkor azt el is kell...
A fogaskerekek forognak
A vacsora utánra
tervezett Galaxis Roncsderbi így Tzolk’inné alakult át. Aki azt gondolta, hogy
végre megvan az első játék, amelyben szabálymagyarázat nélkül tudtunk kezdeni,
ki kell, hogy ábrándítsam. Természetesen voltak, akik még nem játszottak vele.
Az első körökben nem volt semmi gondom, 15 kukoricával kezdtem a játékot. A
templomokra nem nagyon koncentráltam, inkább a gazdaságom fejlesztését tűztem
ki célul. Épületekből csak azt építettem meg, ami a munkások etetéséhez
feltétlenül szükséges volt. Végül egyik emberemet betáraztam a kék kerékre, és
elkezdtem a kristálykoponyák gyűjtését. Sajnos a harmadik negyed legelején volt
egy komolyabb bénázásom: minden emberem fenn volt a kerekeken, így muszáj volt
az egyik munkást idő előtt levenni. Emiatt végig körhátrányba kerültem, és
valószínűleg a második helyem is ebből alakult ki, egyébként a győzelemre is
esélyes lehettem volna.
A gonoszokkal felmossák a pajtát
A Tzolk’in után
levezetésképpen becsatlakoztam egy gyors Avalon partiba, ami a pajtában már
nagyban ment. A gyors parti végül órákig tartott, és hat partit foglalt magába.
Az első háromban gonosz voltam, de nem nagyon tudtam ráhatással lenni a
partira, egyszer sem vittek magukkal a lovagok a küldetésre. A hangulat viszont
megvolt, folyamatos gyanúsítgatások, belemagyarázások, átverések repkedtek az
asztalon. Egyszer volt lehetőségem eldönteni a meccset, amikor a jók nyertek,
én meg a bérgyilkost kaptam. A lövés mellé ment, jól játszották meg Merlinék,
nem éreztem, ki lehet az öreg szakállas. Eközben némileg megbolondítottuk a
játékot, és hozzákevertünk néhány speciális karaktert, így már nem csak Merlin
és a bérgyilkos játszottak, hanem megjelent Morgana és Oberon a gonoszok
oldalán, míg Percival szállt be a jókat erősítve. Bevetettük ezen kívül a tó hölgyét
is, ami rettenetesen megkavarta a dolgokat, és úgy éreztük, hogy túl sokat
segített a jóknak. Rövid pihenő és helycserék után folytatódott a küldetés, ezúttal
ismét a gonoszok oldalán.
A következő
partiban végre sikerült a jók oldalára kerülnöm, Percival lettem, így ismertem
Merlin és Morgana kilétét, de nem tudtam melyikük melyik. Viszont a második
küldetést éppen az egyikük jelölte ki, magát is beválogatva, és láss csodát,
elbukott. Innentől nem lehetett kérdés, hogy ő Morgana. Jeleztem a többieknek,
hogy tudom, hogy ki az egyik gonosz, és folyamatosan adtam az újabb és újabb
jelzéseket, hogy én tulajdonképpen mindent tudok. Remek taktikának bizonyult, a
jók nyertek, már csak a bérgyilkost kellett megúsznunk. A bérgyilkos felfedte
magát és határozottan jelezte, hogy én vagyok Merlin. Az átverés tökéletesre
sikerült, Merlin az egész partiban meg se szólalt, így mindenki rám
gyanakodott, mivel ontottam az információt. Ez volt a legjobb partim, a
következőben ismét gonosz voltam, és esélytelenül figyeltem, ahogy a jók gond
nélkül megnyerik a partikat. Az Avalon-maratonnak fél három körül lett vége,
ezzel egy órát javítottam az előző napi lefekvési időn.
A második nap
összefoglalója:
Újabb három egyéni TOP 20 játékkal játszottam:
- Mage Wars – TOP 7
- Terra Mystica – TOP 8
- Tzolk’in – TOP 9
Egyéb már ismert játékok:
- Android: Netrunner (4 parti)
- Avalon (6 parti)
Összes különböző
játék:
HÉTFŐ: 5
KEDD: 5
Összes lejátszott
parti:
HÉTFŐ: 5
KEDD: 13
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése