2013. augusztus 25., vasárnap

Társastáborban voltam (4.rész)


Ez a reggel az előzőekhez képest annyiban volt más, hogy sikerült frissebben ébrednem, és nem éreztem magam úgy, mint egy kicsavart rongy, pedig mindent ugyanúgy csináltam, mint a korábbi estéken és reggeleken.

Az előző két napban folyamatosan ment az izgatás egy "pro" Battlestar Galactica partiról. A dolog "pro" mivolta annyiban merült ki, hogy a jelentkezőknek legalább 10 lejátszott partit kell maguk mögött tudni. A Star Trek Fleet Captains és a Dixit közben is megkörnyékeztek, és mivel teljesítettem a feltételt (önbevallás alapú, nem kellett bizonyítvány), könnyelműen bemondtam, hogy akár még érdekelhet is a dolog.




A vesszőfutás: 4. rész
Igen, folytatódik tovább a Roncsderbi-szervezési rémálom. Miközben a könnyelműen bevállalt "pro" BSG parti előkészületeit tettük, az a hír jutott a fülembe, hogy olyan sok ember akar hirtelen Roncsderbizni (hol voltak eddig???), hogy be se férnek egy partiba. Én még vívódtam, hogy a BSG tényleg jó lesz-e így reggel, de végül arra jutottunk, hogy akkor én most BSG-zek, és eközben indul egy Roncsderbi parti kiegészítők nélkül. Ha befejeztem, akkor pedig mehet egy kiegészítős, kőkemény pro Roncsderbi. Ebéd után persze azzal kellett szembesülnöm, hogy a pro Roncsderbi már nem valósulhat meg, megint eltűnt az összes ember.



Cylonsággal vádolva
Amikor még jól álltunk...
Így tehát reggeli után rögtön be is indult a BSG parti. Az első, és legfontosabb problémának az bizonyult, hogy eldöntsük, mely kiegészítők is játsszanak. A New Caprica elég negatív kritikákat kapott a társaság egy részétől, pedig előző nap, amikor ment a pro BSG szervezés, még úgy volt hirdetve, hogy itt aztán minden kiegészítő játszik, nincs kibúvó, stb. Végül nem pontosan tudom, melyik kiegészítők játszottak, és melyikek nem,  a New Caprica biztosan nem. Gaius Baltart választottam, hogy legyen egy kis kockázat is, de a dupla esélyes cylonsággal is sikerült két “You are not a cylon” lapot kihúznom, így szomorúan kellett tudomásul vennem, hogy emberként kell lejátszanom a partit. Már az első körtől volt egy felfedett cylon leader, aki néha megnehezítette a dolgunkat, de igazán nagy meglepetések még nem értek. Az elnöki címemet viszonylag hamar át kellett adnom, de nem éreztem hatalmas megrázkódtatásnak. Nem ment nagyon rosszul a dolog, de az ugrásoknál rendre borzalmas lapokat húzott az admirális, így szinte semmit se haladtunk. 

...amikor már nem


Bónuszkép: amikor
betűtészta van, bármely
felnőtt visszaminősül
egy 6 éves gyerek
szintjére
Időközben az egyik cylon felfedte magát, és csatlakozott cylon leader társához. A harmadik cylon kiléte továbbra is ismeretlen volt, abban reménykedett mindenki, hogy még nem került kiosztásra, így egy darabig egyel többen vagyunk, akik az emberek győzelméért dolgoznak. Nagyobbat nem is tévedhettünk volna, ugyanis derült égből villámcsapásként az egyik “ember” bejelentette, hogy használva a karaktere képességét, meggyilkolja az admirálisunkat. Fel nem fedte magát, de innentől azért elég nyilvánvaló volt, hogy ő lehet a harmadik. Rossz hír volt ez, még a fél távnál sem jártunk, de máris mindhárom cylon játékban volt. Mivel a harmadik továbbra sem fedte fel magát, kénytelenek voltunk egy akciót arra pazarolni, hogy börtönbe küldjük. Ekkorra sajnos már igen nagy bajban voltunk, fogytán az élelem, a morál a padlón. Nem sokkal később, a helyzet reménytelensége, illetve néhány újabb katasztrofális kör miatt az emberiség úgy döntött, hogy önként kihal.



Könnyed folytatás
A BSG fiaskó után szükségem volt egy kis pihenőre, mire visszajöttem, csak ketten maradtunk, akik nem voltak éppen játékban, úgyhogy elővettük a jó öreg Thunderstone Advance-t + az összes eddigi kiegészítőt. Ennyi lapnál már ember legyen a talpán, aki az egész készlethez vesz kártyavédőt. Ez anyagilag sem feltétlenül jó ötlet, de a dobozba sem fér bele az egész, ha minden lap tokozva van. Emiatt, már régebben kifejlesztettük azt a módszert, hogy a dobozban van annyi kártyavédő, hogy egy parti lejátszásához szükséges teljes lapkészletre elég, viszont csak menet közben bugyizunk, valahányszor egy lapot megveszünk, és az valakinek a saját paklijába kerül. Na, ez volt az, amit teljesen elfelejtettük, és nagy lendülettel nekiláttunk a faluba sorsolt lapok teljes körű bugyizásának. Az utolsó nyolcas adag bugyizása közben jutott eszembe, hogy hoppá, tévedés történt. 

Folyamatosan ment a szörnyek irtása, és végig fej-fej mellett haladtunk. A legvégén majdnem unalomba fulladt a dolog, mivel senki sem tudta leütni a Thunderstone bearert, de végül egy szerencsés húzással sikerült megoldanom, és az ebből szerzett győzelmi pontok pont elegendőnek bizonyultak a parti megnyeréséhez.


A következő parti egy Strasbourg volt, micsoda meglepetés, szabálymagyarázattal.  A parti elején sikerült két viszonylag értelmes, teljesíthetőnek tűnő küldetést választanom, nem úgy, mint a többieknek, akik mind elbuktak egy-egy küldetést a játék végén. A pályán próbáltam a nagy győzelmi pontos helyek közelébe férkőzni, de a küldetéseim miatt a kénytelen voltam többször passzolni, amikor ilyen helyekre lehetett volna felrakni. A lapjaim sem jöttek nagyon jól, az első kezem 1, 1, 2, 2, 3, 4 volt. A második viszont 5, 5, 6, 6, amiből egyetlen lapot sem sikerült megmentenem. Végül az utolsó kört 7 lappal tudtam elkezdeni, de nem sikerült megtartanom a korábban megszerzett többséget a városi tanácsban. Végül viszonylag sok ponttal lemaradva második lettem.




Vacsora után
A halálrobotok egymás ellen
A Strasbourg után következett egy Goblins Inc. Ez az a játék, amit tavaly Essenben már játszani akartam, de nem tudtunk odaférni a Czech Games Edition viszonylag szűkre méretezett standján egyik asztalhoz sem. Azóta is sajnálom, hogy akkor nem sikerült, most viszont bepótoltam, és nem volt csalódás. A grafika a Dungeon Lords / Dungeon Petz világot idézi, ami nem csoda, hiszen a grafikus ugyanaz. Az alapkoncepció a Galaxis Roncsderbiével azonos: építs valamit maradék alkatrészekből, és reménykedj, hogy nem esik szét alkotóelemeire egy kisebb szellőtől. A Roncsderbivel ellentétben itt nem hajókat, hanem halálrobotokat kell építeni, amelyek végül egymással csapnak össze. A játék mindent elkövet, hogy minél nagyobb atrocitás érje az összerakott halálrobotjainkat, és ebben nem merül ki a dolog, a harc előtt meg kell tippelni, hogy milyen darabok szakadnak majd le a robotokról. Hangulatban és szórakoztatásban csillagos ötös, viszont a kockák szerepe némileg nagyobb, mint a Roncsderbiben, így néha elég extrém helyzetek állhatnak elő.





Végül még két parti Bluff jött levezetésképpen, az elsőben valahol a harmadik kör magasságában sikerült néggyel felüllicitálnom a valóságot, így azonnal ki is estem. A második partiban már jobban ment, a végjátékra hárman maradtunk benn, én három kockával, a többiek egy-egy kockával. Habár innen még nem triviális a győzelem, végül ezt a partit sikerült megnyernem.





A negyedik nap összefoglalója:


Újabb TOP 20 játékkal bővült a lista:
  • Battlestar Galactica - TOP 20

2 olyan játékkal játszottam, amivel még soha:
  • Bluff (2 parti)
  • Goblins Inc.

Egyéb, már ismert játékok:
  • Thunderstone Advance
  • Strasbourg



Összes különböző játék:
HÉTFŐ: 5
KEDD: 5
SZERDA: 6
CSÜTÖRTÖK: 5




Összes lejátszott parti:
HÉTFŐ: 5
KEDD: 13
SZERDA: 10
CSÜTÖRTÖK: 6

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése